•   Środa, 20 października 2021
Żywność

5 wskazówek, aby czuć się zdrowo podczas świąt.

Wystarczy się rozejrzeć, a zobaczysz wszędzie reklamę czekoladek, słodyczy, alkoholu, itp. To naprawdę przekazuje komunikat, że aby cieszyć się świętami Bożego Narodzenia, trzeba się nad tym zastanowić. 

Następnie, jaki rodzaj reklamy, jak myślisz, że zaczniesz widzieć w styczniu? Utrata wagi, członkostwo w siłowni, plany detoksykacji, itp. Jest to skierowane na to, że większość ludzi nie będzie czuła się najlepiej po tym wszystkim co przeszkadza. To mieszane wiadomości w najlepszym wydaniu, ale jest skuteczne.

W te święta wzywam was, abyście nie wpadli w pułapkę nadmiernej pobłażliwości tylko po to, abyście w styczniu czuli się najgorzej. Z kilkoma małymi wskazówkami, możecie czuć się w najlepsze w te święta i nadal cieszyć się świętami bez konieczności torturowania się drastycznymi noworocznymi postanowieniami w styczniu.

Pozostań nawodniony
Większość ludzi o tej porze roku zapomina o piciu wody. Pozostanie nawodnionym jest kluczem do poczucia energii i zdrowia. Odwodnienie może prowadzić do uczucia zmęczenia, bólu głowy i rozdrażnienia - co może prowadzić do sięgnięcia po cukier, aby mnie podnieść. 

Miej oko na swój kolor moczu. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli jest to blady słomkowy kolor, to jesteś dobrze nawodniony. Jeżeli jest on żółty lub ciemnożółty, to dobrze jest wypić trochę więcej wody. Szczególnie ważne jest, aby pozostać nawodnionym podczas picia alkoholu, co może pomóc w zapobieganiu niektórym bólom głowy po biurowej imprezie bożonarodzeniowej.

Pobierz swój ZZZZZ
Jest to pracowity okres w roku i może być ciężko żonglować wszystkimi szalonymi zakupami bożonarodzeniowymi, nocami i spotkaniami towarzyskimi z zakończeniem pracy na święta. Pierwszą rzeczą, która zwykle ma tendencję do redukcji, jest cenny sen. 

Chociaż może się wydawać, że logiczne jest, aby zrobić więcej czasu w ciągu dnia, niestety brak snu może prowadzić do zmęczenia, uczynić cię bardziej podatnym na stres i bardziej prawdopodobne, aby sięgnąć po mielone ciasto lub pudełko z różami jako źródłem energii. Mniej prawdopodobne jest również, że będziesz się dobrze bawić, gdy palisz świecę na obu końcach. 

Więc pilnuj swojego snu i celuj przez 6-8 godzin na dobę. Możesz spać dłużej w niektóre noce, aby nadrobić zaległości w nocy, kiedy masz mniej snu, aby uniknąć długów związanych ze snem. Będziesz bardziej prawdopodobny, aby czuć się przy twój najlepszy i cieszyć się święta więcej. Prowadzenie dziennika snu może być dobrym pomysłem na następne kilka tygodni.

Jedzcie uważnie
To właśnie o tej porze roku, kiedy niemożliwe jest przestrzeganie ścisłych i nierealistycznych zasad diety, i może być prawdopodobne, że powiesz "przykręć to wszystko" i wrócisz do trybu biesiadowania. Wierzcie lub nie, przyrost wagi nie jest nieunikniony o tej porze roku. Kluczem jest porzucenie zasad diety i mentalności "wszystko albo nic". Doskonale jest cieszyć się ulubionymi świątecznymi przysmakami i nie czuć się winnym. 

Kilka dobrych rad, aby uniknąć nadmiaru przyjemności w tych świętach:

Jedz powoli - potrzeba 10-15 minut, aby dokończyć posiłek

Naprawdę spróbuj tego, co jesz i ciesz się tym - większość ludzi je tak szybko, że nawet nie smakuje ani nie rejestruje, że to zjadłeś

Jedz z żołądka, a nie z głowy - czyli kiedy czujesz się pełny, nie sięgaj po drugą porcję z poczucia winy.

Jedzcie regularnie, słuchajcie swojego ciała i jedzcie, gdy jesteście głodni. 

Ćwiczenie Regularnie
Wiele osób ćwiczy, aby utrzymać wagę pod kontrolą lub stracić na wadze. W związku z tym, w czasach takich jak Boże Narodzenie, ćwiczenia mają tendencję do wychodzenia przez okno. 

Jest tak wiele powodów, aby utrzymać ćwiczenia przez cały grudzień. Ćwiczenia fizyczne pomagają obniżyć poziom stresu i zalewają organizm tlenem, co może pomóc nam poczuć się bardziej energicznie. Pomocne jest również utrzymanie rutyny w grudniu tak, aby nie było to absolutną misją powrót na siłownię w styczniu. 

Pamiętaj, że nie musisz się zabijać na siłowni, aby uzyskać korzyści z ćwiczeń. 

Spróbuj dopasować się do spaceru rano lub wieczorem

Wypróbuj w domu trening na YouTube lub skorzystaj z aplikacji, która poprowadzi Cię przez cały dzień.

Rób, co możesz - 10-15-minutowy trening może być niezwykle korzystny, ponieważ może promować dobre zdrowie psychiczne i jest doskonałą okazją do zdobycia trochę "twojego czasu", kiedy życie jest szalone.

Spróbuj zaplanować ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu. Następnie możesz na tym budować w Nowym Roku

Przemyśl swój drink
O tej porze roku spożycie alkoholu ma tendencję do lawinowego wzrostu. Chociaż najlepszą radą jest picie w zalecanych jednostkach, nie zawsze jest to realistyczna rada dla ludzi o tej porze roku i może prowadzić do myślenia w całości lub w ogóle. 

Wystarczy mieć świadomość, że alkohol jest niezwykle bogaty w kalorie, co może być bardziej szkodliwe dla talii niż kilka czekoladek, które czujesz się winny z powodu jedzenia. 

Kufel ma mniej więcej tyle samo kalorii co kawałek tortu, więc jeśli ładujesz na kufel, to najprawdopodobniej skończysz pakując na funtach. 

Kilka wskazówek, jak realistycznie zarządzać spożyciem alkoholu to:

Napoje alkoholowe należy zamieniać z wodą, aby uniknąć odwodnienia.

Dowiedz się, co zwykle pijesz na imprezie bożonarodzeniowej lub wieczorze towarzyskim i przetnij to na pół - np. jeśli zwykle masz 10 kufli, ogranicz się do 5-6 kufli.

Ustalcie sobie budżet - tak jak ustalacie budżet, ustalcie sobie budżet na alkohol. Możesz nawet użyć pieniędzy, aby to zmotywować - np. "Wydaję dziś wieczorem tylko 50 euro na drinki".

Jeśli czujesz się pod presją, by nadążyć za obchodami, napoje alkoholowe możesz zastąpić napojami bezalkoholowymi.

Zdecydować się na szklanki lub butelki zamiast pinty, aby zmniejszyć ich ilość

Napoje spirytusowe ze szczupłą linią lub dietetyczne miksery to napoje niskokaloryczne dla osób świadomych wagi.

Przygotuj swoje jedzenie, gdy wrócisz do domu z nocnego wyjścia i na następny dzień, aby uniknąć ciosu.

Mam nadzieję, że te wskazówki okażą się pomocne. Może to być trudny okres w roku, aby nadać priorytet swojej energii i zdrowiu, ale dokonując tych 5 małych zmian, miejmy nadzieję, że nie będziesz w styczniu czuć się w dół o swoje zdrowie i podejmowania drastycznych, nierealistycznych postanowień, aby spróbować cofnąć "szkody". 

Pamiętaj, że święta to coś więcej niż tylko jedzenie i picie. To okazja, by dogonić starych przyjaciół i rodzinę, połączyć się z kolegami, zastanowić się nad swoim rokiem i, co najważniejsze, ... odpocząć! 

Zdrowie to coś więcej niż tylko jedzenie i ćwiczenia. Dąż do utrzymania wagi w tych świętach, co pozwala na pewne odpusty w ulubionych przysmakach. Postaraj się nie pozwolić, aby wszystkie Twoje zdrowe nawyki wymknęły się spod kontroli. Utrzymanie ich w jakiejś formie lub formie ułatwi powrót do rutyny w Nowym Roku. Nie musisz być idealna, aby uzyskać korzyści.

Zobacz również